wrapper

201120 giannakopoulos photo5Συνέντευξη του Αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Γιαννακόπουλου. Ομαλοποιείται η διαδικασία των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων οδήγησης και περιορίζεται σημαντικά η αναμονή υποψηφίων οδηγών και οδηγών που σημειώθηκε μετά την 11 Μαΐου 2020 οπότε και ξεκίνησε η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί λόγω του COVID -19.

Ερώτηση: Μετά τον κορωνοϊό επιστροφή στην κανονικότητα. Τι γίνεται πλέον με τις εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης;

Αντιπεριφερειάρχης: Πρωταρχικό μας μέλημα για την αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν η προστασία της υγείας των συμπολιτών μας και του ανθρώπινου δυναμικού της Περιφέρειας Αττικής. Για το λόγο αυτό προσαρμόσαμε έγκαιρα τη λειτουργία των υπηρεσιών, εφαρμόσαμε απαρέγκλιτα όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που όριζαν οι ειδικοί επιστήμονες, ενώ λόγω των περιοριστικών μέτρων ανεστάλησαν οι θεωρητικές και οι πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών και οδηγών. Με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, τον περασμένο μήνα, αυξήσαμε με εντολή του Περιφερειάρχη, κ. Γ. Πατούλη, όλες τις επιτροπές εξετάσεων ώστε να εξυπηρετήσουμε άμεσα τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών που είχαν εν τω μεταξύ συσσωρευτεί. Διπλασιάσαμε και σε ορισμένες περιπτώσεις τριπλασιάσαμε το πλήθος των θεωρητικών εξετάσεων σε ημερήσια βάση καθώς λόγω των υγειονομικών μέτρων έχει μειωθεί κατά 50% ο αριθμός των υποψηφίων στις αίθουσες. Για να περιορίσουμε σημαντικά την αναμονή των υποψηφίων αξιοποιείται υπερωριακά στις θεωρητικές εξετάσεις το ανθρώπινο δυναμικό των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, ενώ στις πρακτικές εξετάσεις το σύνολο των πιστοποιημένων εξεταστών. Προτεραιότητά μας είναι η καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών πάντα με γνώμονα τη διασφάλιση τηςδιαφάνειας και της αρτιότητας της διαδικασίας των εξετάσεων. Στόχος μας είναι να δίνουμε άμεσα λύσεις σε όσα προβλήματα προκύπτουν και να διευκολύνουμε τους πολίτες.

Ερώτηση: Σε πόσο χρόνο θα λαμβάνουν οι πολίτες τα διπλώματα οδήγησης και γιατί οι καθυστερήσεις στο πρόσφατο παρελθόν ήταν υπέρμετρα μεγάλες;

Αντιπεριφερειάρχης: Άμεσα, εντός 48 ωρών από την επιτυχή τους εξέταση θα έχουν δικαίωμα οδήγησης, ενώ με την κατάθεση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών θα γίνεται και η ανανέωση της άδειας οδήγησης. Ως Περιφερειακή Αρχή εργαζόμαστε για να πετύχουμε λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερες καθυστερήσεις διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ένα αδιάβλητο και συνάμα αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας. Ο στόχος αυτός είναι κοινός με τον Περιφερειάρχη, βρίσκεται στον πυρήνα της συνεργασίας μας και ένα πρώτο αλλά έμπρακτο δείγμα αποτέλεσε η πρόταση μας προς την κυβέρνηση για την καθιέρωση με νόμο του προσωρινού διπλώματος οδήγησης. Μια απλή θεσμική πρόταση, η οποία απάλλαξε από το βραχνά της πολύμηνης αναμονής εκατοντάδες συμπολίτες μας, κυρίως τους νέους και τις νέες. Επιπλέον, μεριμνήσαμε ώστε να διεκπεραιωθούν σε χρόνο ρεκόρ σχεδόν 100.000 εκκρεμείς υποθέσεις αδειών οδήγησης από το 2018! Ήταν ένα βαρύ φορτίο που κληρονόμησε η Περιφέρεια από την κεντρική κυβέρνηση λόγω των απανωτών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο και τις διαδικασίες απόκτησης και χορήγησης αδειών οδήγησης.

Ερώτηση: Τέλος στο γκισέ και με ένα τηλεφώνημα το δίπλωμα στο σπίτι. Πότε ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου συστήματος και τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες;

Αντιπεριφερειάρχης: Τα αυτονόητα δεκαετιών σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης και όλου του κόσμου, επιτέλους γίνονται πράξη και στη χώρα μας. Από τις 11 Μαΐου 2020, ημέρα που ξεκίνησε η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, καθιερώσαμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής των διπλωμάτων οδήγησης στις οικίες των ενδιαφερομένων χωρίς καμία επιβάρυνση. Για τη συστημένη αποστολή της άδειας οδήγησης, είτε πρόκειται για νέα, είτε για ανανέωση ή επέκταση παλαιάς, οι συμπολίτες μας αρκεί να δηλώσουν ή να επικαιροποιήσουν την ταχυδρομική τους διεύθυνση στις οικείες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με μια απλή κίνηση, ένα τηλεφώνημα δηλαδή, βάζουμε τέλος στην ταλαιπωρία του γκισέ και τις πολύωρες αναμονές και κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα κατά της γραφειοκρατίας. Σύντομα πρόκειται να αναλάβουμε και νέες δράσεις αλλά και θεσμικές πρωτοβουλίες, ώστε να πετύχουμε, όπως σας προανέφερα λιγότερη γραφειοκρατία και λιγότερες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.

Ερώτηση: Ποιά είναι τα αποτελέσματα από τη λειτουργία του κέντρου εξυπηρέτησης ψηφιακών αιτημάτων που εγκαινιάσατε στις αρχές του Μαρτίου;

Αντιπεριφερειάρχης: Πάρα πολύ ικανοποιητικά. Έχει μειωθεί δραστικά ο χρόνος ανταπόκρισης σε όλα τα αιτήματα που αφορούν σε θέματα μεταφορών και υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών από κάθε πόλη και γειτονιά της Αττικής. Εκεί που ο πολίτης περίμενε πολλές εβδομάδες και ορισμένες φορές ακόμη και μήνες για να εξυπηρετηθεί σήμερα ο χρόνος έχει περιοριστεί σε πέντε με δέκα ημέρες. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες, σε πρώτη φάση αφορούν σε 49 υπηρεσίες, κατάλογος που συνεχώς διευρύνεται, ώστε να πετύχουμε ένα αδιάβλητο και συνάμα αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας. Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε την ψηφιακή αναβάθμιση και την ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών ώστε να περιοριστούν δραστικά γραφειοκρατικά εμπόδια και φαινόμενα διαφθοράς.

Ερώτηση: Είχατε προαναγγείλει ότι θα αναλάβετε σειρά πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια με ιδιαίτερη έμφαση στα σχολεία. Πότε θα ξεκινήσουν και τις ακριβώς αφορά αυτό το πρόγραμμα;

Αντιπεριφερειάρχης: Η πανδημία «φρέναρε» τις πρωτοβουλίες που είχαμε σχεδιάζει να αρχίσουν την άνοιξη με τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, των φορέων εκπαίδευσης και των δήμων της Αττικής. Εάν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το φθινόπωρο λίγο μετά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η οδική ασφάλεια αποτελεί επί χρόνια μείζον ζήτημα για τη χώρα μας,  βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της συνεργασίας μου με τον Περιφερειάρχη οι προσπάθειες πρέπει να καταβάλλουμε οφείλουν να είναι συντονισμένες και συνεχείς. Είναι κοινή παραδοχή πως για να πετύχεις ριζικές αλλαγές σε λανθάνουσες νοοτροπίες και οδηγικές συμπεριφορές πρέπει να μεριμνήσεις ώστε η σωστή κυκλοφοριακή αγωγή να γίνει κτήμα από την παιδική κιόλας ηλικία. Τα μικρά παιδιά να μάθουν όχι μόνο τους κανόνες αλλά γίνουν οι πρεσβευτές και ελεγκτές των γονιών τους. Για αυτό και πρόκειται μαζί με ειδικούς επιστήμονες, δάσκαλους, καθηγητές και γονείς να κάνουμε «σεργιάνι» σε όλα τα σχολεία της Αττικής. Επιπλέον με προσωπική παρέμβαση του ίδιου του Περιφερειάρχη έχουν δεσμευτεί πόροι ώστε να ξαναλειτουργήσουν τα εγκαταλελειμμένα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής αλλά και να γίνουν νέα όπου χρειάζεται. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε ζητήσει τη συνδρομή όλων των δημοτικών αρχών.          


Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών

Ταχυδρομική Διεύθυνση:  Λ. Μεσογείων 156, Κτήριο 6, Χολαργός  Τ.Κ. 15510

Τηλέφωνα: 213 160 2301, 213 160 2306
Τηλεομοιοτυπία:  213 160 2312 

e-mail: vgiannakopoulos1@gmail.com, vgiannakopoulos@patt.gov.gr
Facebook: https://www.facebook.com/vasilis.giannakopoulos.98/

Πριν εκτυπώσετε αυτό το άρθρο, σκεφθείτε το περιβάλλον!

A- A A+
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο patt.gov.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.