wrapper

201120 giannakopoulos photo4Συνέντευξη με τον Βασίλη Γιαννακόπουλο Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών

«Γιατί κάναμε την υπέρβαση και συνεργαστήκαμε
με την παράταξη του Περιφερειάρχη κ. Πατούλη»

  • Η τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί τον κατεξοχήν χώρο της σύνθεσης και της συνεργασίας δημιουργικών δυνάμεων που υπερβαίνουν κομματικά γραφεία.
  • Πριν λάβω την απόφασή μου έθεσα σε ανοικτή συγκέντρωση που είχα με δεκάδες πολίτες που με στήριξαν, τους στόχους και το πλαίσιο αυτής της συνεργασίας. Με εξαίρεση 3 – 4 ατόμων η συντριπτική πλειοψηφία με παρότρυνε να προχωρήσω ανεπιφύλακτα.
  • Ήρθε η ώρα που η Αγία Παρασκευή πρόκειται να αποκτήσει επιτέλους το δικό της «σπίτι», το δικό της δημαρχιακό μέγαρο στην καρδιά της πόλης

Ερώτηση: Κύριε Γιαννακόπουλε, θα ξεκινήσω τη συνέντευξη με μια ερώτηση που την ακούω να λέγεται από πολλούς. Πως ο Βασίλης Γιαννακόπουλος, το νούμερο 2 του πρώην περιφερειάρχη κυρίου Σγουρού, τελικά μετaπήδησε στην παράταξη του κυρίου Πατούλη και ανέλαβε καθήκοντα Αντιπεριφερειάρχη στο τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών. Τελικά η προσχώρηση έγινε υπό μορφή συνεργασίας, η είναι οριστική προσχώρηση; 

Αντιπεριφερειάρχης: Η τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί τον κατεξοχήν χώρο της σύνθεσης και της συνεργασίας δημιουργικών δυνάμεων που υπερβαίνουν κομματικά γραφεία. Στην πράξη και διαχρονικά λειτουργεί ανεξάρτητη πέρα και έξω από κομματικούς σχεδιασμούς. Πόσο μάλλον σήμερα που το υφιστάμενο εκλογικό σύστημα ενισχύει προγραμματικές συμπράξεις και συνεργασίες. Αρκεί να υπάρχει προγραμματικό πλαίσιο αρχών και στόχων που αφουγκράζεται και υπηρετεί αποτελεσματικά τις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Ένα αντιπλημμυρικό έργο σε μια γειτονιά, μια ασφαλτόστρωση ενός δρόμου ή η ανάπλαση μιας περιοχής, αποτελούν πραγματικές ανάγκες και οι συμπολίτες μας δικαιούνται και απαιτούν να γίνουν ανεξάρτητα από κομματικές αποχρώσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ως ανεξάρτητη αυτοδιοικητική παράταξη, ξεκινήσαμε την επομένη των εκλογών διερευνητικές επαφές με την παράταξη του κ. Πατούλη που οδήγησαν στη διαμόρφωση ενός προγραμματικού πλαισίου συνεργασίας με κοινή στόχευση να είμαστε χρήσιμοι, αποτελεσματικοί και να συμβάλλουμε στην επίλυση των αναγκών των συμπολιτών μας σε κάθε πόλη και κάθε γειτονιά της Αττικής. Στο πλαίσιο αυτό μια ομάδα εκλεγμένων συμβούλων επιλέξαμε το δρόμο της δημιουργικής συνεργασίας. Δεν ήταν δική μας επιλογή να αποδυναμώσουμε και να ακυρώσουμε την προγραμματική αυτή συμφωνία καθώς λειτουργήσαμε συλλογικά και όχι με βάση προσωπικές φιλοδοξίες και στοχεύσεις. Στην αυτοδιοικητική αλλά και την επαγγελματική μου διαδρομή έχω επιλέξει να είμαι χρήσιμος και να δίνω μάχες που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Δε φυγοπονώ, ούτε αρέσκομαι να είμαι παρατηρητής, θεατής ή καταγραφέας των προβλημάτων που ταλανίζουν τον συμπολίτη μου.  

Ερώτηση: Οι ψηφοφόροι που σε ψηφίζουν όλα αυτά τα χρόνια, προερχόμενοι κυρίως από το χώρο της κεντροαριστεράς, πως δέχτηκαν αυτή τη συνεργασία; Τι εισπράττεις κυκλοφορώντας στους δρόμους της Αγίας Παρασκευής; 

Αντιπεριφερειάρχης: Οι συμπολίτες μου πάντα -και δικαίως- αξιώνουν πράξεις και όχι λόγια. Επιθυμούν να βλέπουν ότι ο αντιπρόσωπός τους στην Περιφέρεια Αττικής, ανεξάρτητα από την πολιτική του ταυτότητα, αγωνίζεται καθημερινά και συνεργάζεται για να δίνει λύσεις. Πριν λάβω την απόφασή μου έθεσα σε ανοικτή συγκέντρωση που είχα με δεκάδες πολίτες που με στήριξαν, τους στόχους και το πλαίσιο αυτής της συνεργασίας. Με εξαίρεση 3 – 4 ατόμων η συντριπτική πλειοψηφία με παρότρυνε να προχωρήσω ανεπιφύλακτα. Ήταν συγκινητικές στιγμές. «Βασίλη, Δήμαρχε μας, προχώρα και συνέχισε όπως κάνεις τόσα χρόνια να είσαι δημιουργικός και χρήσιμος. Η Αγία Παρασκευή πρέπει να έχει για πρώτη φορά τη δική της φωνή και αντιπροσώπευση στη διοίκηση της Περιφέρειας». Το φορτίο της επιλογής και της ευθύνης που ανέλαβα είναι μεγάλο και δε πρόκειται να διαψεύσω προσδοκίες.

Ερώτηση: Τα καθήκοντα σας ως αντιπεριφερειαρχης μεταφορών και επικοινωνιών όλης της Αττικής, ποια ακριβώς είναι. Ποιες είναι οι δράσεις που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες σας. 

Αντιπεριφερειάρχης: Οι τομείς  που ανέλαβα την πολιτική ευθύνη, αφορούν σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής που εξυπηρετούν σε ετήσια βάση σχεδόν 1,5 εκατομμύρια πολίτες και επαγγελματίες. Από την έκδοση αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας οχημάτων, την αδειοδότηση εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων (συνεργεία, πρατήρια, σταθμοί ΙΧ) έως και ζητήματα οδικής ασφάλειας. Είναι ο καθρέπτης της καθημερινής εξυπηρέτησης των πολιτών του λεκανοπεδίου ή αν προτιμάτε ο «σάκος του μποξ» στον οποίο η κεντρική εξουσία «μεταφέρει και φορτώνει» όλες τις αδυναμίες και παθογένειες της ελληνικής διοίκησης. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πλέγμα νόμων και αρμοδιοτήτων ιδιαίτερα γραφειοκρατικό, πολύπλοκο, δαιδαλώδες, και ορισμένες φορές αλληλοαναιρούμενο. Ωστόσο, με υπομονή και επιμονή, είμαστε διατεθειμένοι με τον Περιφερειάρχη, κ. Γιώργο Πατούλη, να αλλάξουμε την εικόνα. Να πετύχουμε, δηλαδή, λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερες καθυστερήσεις διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ένα αδιάβλητο και συνάμα αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας. Ο στόχος αυτός είναι κοινός με τον Περιφερειάρχη, βρίσκεται στον πυρήνα της συνεργασίας μας και ένα πρώτο αλλά έμπρακτο δείγμα αποτέλεσε η πρόταση μας προς την κυβέρνηση για την καθιέρωση με νόμο του προσωρινού διπλώματος οδήγησης. Μια απλή θεσμική πρόταση, η οποία απάλλαξε από το βραχνά της πολύμηνης αναμονής εκατοντάδες συμπολίτες μας, κυρίως τους νέους και τις νέες, που πλέον εντός 48 ωρών από την επιτυχή εξέτασή τους έχουν το δικαίωμα οδήγησης.  

Ερώτηση: Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε βάλει στο τομέα σας και ποια τα έργα που προγραμματίζετε να ολοκληρώσετε. 

Αντιπεριφερειάρχης: Ο προγραμματισμός των δράσεων και πρωτοβουλιών που έχουμε θέσει σε πρώτη φάση συνίσταται στους ακόλουθους πυλώνες:

  1. στη διαφάνεια παντού με ιδιαίτερη έμφαση στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης
  2. στην οδική ασφάλεια όπου σύντομα θα υπάρξουνπρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους 66 Δήμους της Αττικής και των φορέων Εκπαίδευσης
  3. στην απλούστευση διοικητικών διαδικασιών ώστε να περιοριστούν δραστικά γραφειοκρατικά εμπόδια και φαινόμενα διαφθοράς
  4. στη ψηφιακή αναβάθμιση και ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Στην κατεύθυνση αυτή, εκτός από τη θέσπιση του προσωρινού διπλώματος οδήγησης: 

  • καθιερώσαμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής των αδειών οδήγησης στις οικίες των ενδιαφερομένων,
  • διεκπεραιώσαμε σε χρόνο ρεκόρ σχεδόν 100.000 εκκρεμείς υποθέσεις αδειών οδήγησης από το 2018!
  • μειώσαμε δραστικά το χρόνο ανταπόκρισης σε αιτήματα πολιτών που υποβάλλονται μέσω των ηλεκτρονικά και μέσω των ΚΕΠ

Επίσης, κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης η Περιφέρεια Αττικής ήταν στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας με πρωταρχικό μέλημα την προστασία της υγείας όλων των πολιτών και την διαρκή υποστήριξη ευάλωτων συνανθρώπων μας. Ενδεικτικά αναφέρω την ενίσχυση με εξοπλισμό (αναπνευστήρες, κλίνες ΜΕΘ κ.α.) των νοσοκομείων της Αττικής, τον εφοδιασμό με υγειονομικό υλικό (μάσκες, γάντια αντισηπτικά) του ανθρώπινου δυναμικού που συμμετέχει στη μάχη εναντίον του κορωνοϊού καθώς και τη λειτουργία του πρωτοποριακού συστήματος τηλεϊατρικής “Doctor Next 2 Me” με δυνατότητα  δωρεάν επικοινωνίας ασθενών με εθελοντές γιατρούς κάθε ειδικότητας. Επιπλέον, προσαρμόσαμε έγκαιρα τη λειτουργία των υπηρεσιών μας εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενώ με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων αυξήσαμε όλες τις επιτροπές εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών ώστε να εξυπηρετήσουμε άμεσα τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών που είχαν εν τω μεταξύ συσσωρευτεί. 

Ερώτηση: Είδαμε ότι επιτέλους το έργο της ανέγερσης του δημαρχείου της Αγίας Παρασκευής που έχει περάσει από σαράντα κύματα, θα αρχίσει να υλοποιείται. Τελικά σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. Η προηγούμενη διοίκηση του κυρίου Σταθόπουλου μας είχε δηλώσει ότι η περιφέρεια είχε δεσμεύσει τότε το ποσό των 22.000.000€. Υπάρχει πράγματι αυτό το ποσό;  Εξηγείστε μας πως έχει το θέμα. 

Αντιπεριφερειάρχης: Ήρθε η ώρα που η Αγία Παρασκευή πρόκειται να αποκτήσει επιτέλους το δικό της «σπίτι», το δικό της δημαρχιακό μέγαρο στην καρδιά της πόλης, μια ανάσα από την κεντρική πλατεία. Ένας σύγχρονος πολυχώρος διοίκησης και πολιτισμού με αίθουσες εκδηλώσεων και με τουλάχιστον 200 θέσεις υπόγειας στάθμευσης. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που μια διαχρονική απαίτηση των κατοίκων και του δήμου πρόκειται να λάβει σάρκα και οστά με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής. Οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι. Και είμαι, επιτρέψτε μου, διπλά ευτυχής καθώς κατά την πρώτη δημαρχιακή μου θητεία έγινε ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, κατά τη δεύτερη ολοκληρώθηκαν οι σχετικές μελέτες και τώρα από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη πρόκειται να θεμελιωθεί το έργο που τεχνικά είναι εφικτό να έχει ολοκληρωθεί έως το 2023. Επιπλέον, σε συνεργασία πάντα με τη δημοτική αρχή σχεδιάζουμε και άλλες παρεμβάσεις στην Αγία Παρασκευή που πρόκειται να αναβαθμίσουν ποιοτικά τη ζωή των κατοίκων και να αλλάξουν την εικόνα της. Αυτή την περίοδο ως Περιφερειακή Αρχή έχουμε θέσει ως προτεραιότητα τη χρηματοδότηση έργων αποκατάστασης ομβρίων υδάτων αλλά και ένα ευρύ πρόγραμμα οδοποιίας και ασφαλτοστρώσεων σε όλους τους Δήμους, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν.


Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών

Ταχυδρομική Διεύθυνση:  Λ. Μεσογείων 156, Κτήριο 6, Χολαργός  Τ.Κ. 15510

Τηλέφωνα: 213 160 2301, 213 160 2306
Τηλεομοιοτυπία:  213 160 2312 

e-mail: vgiannakopoulos1@gmail.com, vgiannakopoulos@patt.gov.gr
Facebook: https://www.facebook.com/vasilis.giannakopoulos.98/

Πριν εκτυπώσετε αυτό το άρθρο, σκεφθείτε το περιβάλλον!

A- A A+
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο patt.gov.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.